fbpx

Általános Szerződési Feltételek

I. Bevezető

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák az iBookr.ai Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató) által működtetett www.enkonyvelom.hu (továbbiakban: Webáruház) nyújtott szolgáltatás és annak a Vásárló által történő igénybevételének feltételeit és szabályait.

II. Alapfogalmak

Szolgáltató: iBookr.ai Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság

  • Székhelye, postai címe: 9026 Győr, Dózsa György rakpart 51. IV/10.
  • Elektronikus levélcím: info@enkonyvelom.hu
  • Telefonszám: +36-96-524-748
  • Adószáma: 27932531-2-08
  • Nyilvántartási száma: Cg.08-09-031852
  • Nyilvántartó hatóság: Győri Törvényszék Cégbírósága

Vásárló: a Webáruházban regisztráló és a Szolgáltató részére megrendelést küldő személy, függetlenül attól, hogy a szolgáltatást saját vagy harmadik személy részére vásárolta.

Webáruház: a https://enkonyvelom.hu webhelyen található honlap és az annak felületén megrendelhető szolgáltatások. A Szolgáltató részére a tárhelyet a Rackhost Zrt. (székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.) biztosítja.

Szolgáltatás: a Webáruházon keresztül igénybe vehető könyvelési szolgáltatások.

Felek: a Szolgáltató és a Vásárló együttesen.

III. Az ÁSZF hatálya, általános rendelkezések

1. A megbízás tárgya

Megbízó ezúton felkéri Megbízottat, hogy lássa el könyvelési tevékenységét a jelen szerződés 2. pontban felsorolt feladatok végrehajtása révén. Megbízott a megbízást ezúton elfogadja.

2. Megbízott feladatai

2.1. Egyéni vállalkozás esetén

  • a) Megbízott számítógépes kigyűjtéseket készít, valamint Megbízó adózásával és társadalombiztosítási kötelezettségeivel kapcsolatos adatokat szolgáltat az illetékes hatóságoknak az egyszeres, vagy kettős könyvvitel előírásainak megfelelően a rendelkezésére bocsátott bizonylatok alapján.
  • b) Megbízott könyvelési zárás alapján pénztárkönyvet, napló főkönyvet vagy bevétel nyilvántartást készít.
  • c) Megbízott az év végi zárási munkák keretében elkészíti a megbízó vállalkozásával kapcsolatos SZJA bevallást.
  • d) Az adózással kapcsolatos törvényekben előírt adat bejelentési kötelezettségek teljesítése – csak és kizárólag a rendelkezésre bocsátott dokumentumok, iratok, hiteles másolatok, illetve a Megbízó írásbeli nyilatkozata alapján történik.

2.2. Társas vállalkozás esetén

  • a) Megbízott számítógépes kigyűjtéseket készít, valamint Megbízó adózásával és társadalombiztosítási kötelezettségeivel kapcsolatos adatokat szolgáltat az illetékes hatóságoknak az egyszeres, vagy kettős könyvvitel előírásainak megfelelően a rendelkezésére bocsátott bizonylatok alapján.
  • b) Megbízott könyvelési zárás alapján főkönyvi kivonatot.
  • c) Megbízott az év végi zárási munkák keretében elkészíti az éves beszámolókat, az hozzá kapcsolódó adóbevallásokat.
  • d) Az adózással kapcsolatos törvényekben előírt adat bejelentési kötelezettségek teljesítése – csak és kizárólag a rendelkezésre bocsátott dokumentumok, iratok, hiteles másolatok, illetve a Megbízó írásbeli nyilatkozata alapján történik.

3. Megbízó feladatai

3.1. Megbízó Megbízott rendelkezésére bocsátja, feltölti a felhasználói felületre a feladatainak elvégzéséhez szükséges információkat, dokumentumokat, szükséges iratokat a tárgyhót követő 10. napjáig. A felvételre kerülő dolgozók adatait legkésőbb a felvételt megelőző naphoz képest 3 nappal korábban eljuttatja a Megbízott részére.

3.2. Megbízó – a jelen szerződés 6. pontjában foglaltaknak megfelelően – fizeti Megbízottnak a megbízási díjat a 2.1. vagy 2.2. pontjában rögzített feladatok ellátásáért.

3.3. Amennyiben Megbízó nem bocsátja rendelkezésre a könyvelési feladatok elvégzéséhez szükséges dokumentumokat, bizonylatokat a Megbízott részére a 3.1 pontban meghatározott határidőig, úgy Megbízott nem vonható felelősségre a késedelem miatt esetlegesen keletkező negatív szankciók miatt.

4. Bérszámfejtési tevékenység

A Megbízó megbízza eseti jelleggel vagy havi rendszerességgel a Megbízottat a mindenkor hatályos és érvényben lévő személyi jövedelemadóról, a személyi jellegű kifizetésekről szóló jogszabályok vonatkozó részei alapján felmerülő bérszámfejtési szolgáltatások közül a jelen szerződésben rögzített feladatok ellátásával, ezeknek a munkáknak az irányításával, vezetésével.

A bérszámfejtés díja Megbízott díja az elvégzett személyek bérszámfejtésétől függ. A bérszámfejtés aktuális díjazása a https://enkonyvelom.hu/arlista/ oldalon olvasható. Megbízó a havi megbízási díj számláján tünteti fel a bérszámfejtés díját.

4.1 A bérszámfejtési munkák alatt Felek a következő feladatok elvégzését értik:

  • a) A havi egyszeri bérfeladás (főszámfejtés) és eseti jelentés alapján (mozgó bér, napi díj, jutalom, prémium, cafeteria, egyéb juttatások, stb.) a dolgozók bruttó bérének, a levonásoknak, a kifizetendő nettó bérek összegének a megállapítása.
  • b) Bérszámfejtési összesítők, bérfizetési listák összeállítása.
  • c) Társadalombiztosítási jelentések, elszámolások, összesítők, bevallások (állami- és magán illetve önkéntes és kötelező jelleggel fizetett-nyugdíjpénztárak, egészségbiztosítók, önsegélyező pénztárak felé) elkészítése, szükség esetén annak postázása.
  • d) A Megbízó által a bérek és egyéb juttatások után fizetendő adók és bérrel kapcsolatos járulékok megállapítása, ezeknek a kötelezettségeknek a pénzügyi teljesítéséhez szükséges információk megadása.
  • e) Egyéni és Megbízóra vonatkozó összesítő munkaügyi és bérügyi nyilvántartások vezetése.
  • f) A belépő dolgozók bérszámfejtési rendszerbe való felvétele, az előző munkáltatótól megkapott adatok nyilvántartásba vétele.
  • g) A kilépő dolgozók esetén a kilépésnél szükséges béres és munkaügyi dokumentumok kiállítása és a Megbízónak való továbbítása.

4.2 Megbízó feladatkörébe tartozik:

  • a) A Megbízó havonta, legkésőbb a tárgyhót követő hó 5-ig elküldi a bérszámfejtéshez szükséges alapdokumentumokat (pl. jelenléti ív, munkaidő nyílvántartások, betegállományok, szabadságok, nyújtott természetbeni juttatások) a Megbízottnak.
  • b) Munkaszerződések alaki és tartalmi elemeinek a meghatározása.
  • c) Munkaszerződések megkötése, módosítása és felbontása.
  • d) Újonnan belépő dolgozóknak a munkaügyi, társadalombiztosítási, egészségpénztári, nyugdíjpénztári bejelentése.
  • e) A munkavállalók jövedelmének (bérek, juttatások, premizálás) meghatározása személyre szabott juttatási kereteinek (pl. természetbeni juttatás) nyilvántartása. Ide tartozik az ún. „cafeteria-rendszer” kialakítása, az ahhoz szükséges szabályzat kialakítása, személyi nyilvántartása.
  • f) Az adandó és adható pótlékoknak, juttatásoknak a meghatározása, esetleges keretösszegek meghatározása, figyelése.
  • g) A munkáltatói jogok és kötelességek gyakorlása, a Munka törvénykönyve, kollektív szerződés, ágazati és egyéb csoportokra vonatkozó előírásainak a betartása és betartatása.
  • h) A Megbízónál a munkaügyi, tűz- és munkabiztonsági, foglalkozás-egészségügyi kérdések kezelése.
  • i) Megbízónál történő teljesítmény-elszámolás, és ez alapján a bruttó bér összegének a meghatározása.
  • j) Kötelező és ajánlott béremelésekből a döntés meghozatala, arról a dolgozók értesítése.
  • k) Munkaügyi adatok elsődleges nyilvántartása, az adatokban bekövetkezett változások nyomon követése.
  • l) Munka– és bérügyi viták lefolytatása a Megbízó dolgozóival.
  • m) Jelenlét, távollét időbeni és jogcím szerinti nyilvántartása, vezetése.
  • n) Belföldi, külföldi kiküldetések, kirendelések szervezése, elszámoltatása.
  • o) Megbízó dolgozóinak személyes társadalombiztosítási ügyeinek intézése. Megbízó dolgozóival való különböző tárgyú szerződések megkötése, az azokban foglaltak nyomon követése, betartása és betartatása, szankcionálása (Pl. kölcsönszerződés, tanulmányi szerződés, stb.).
  • p) A munkaügyi és bérügyi jellegű iratoknak közvetlenül a dolgozók részérére történő átadása, postázása.
  • q) Leépítés, csoportos leépítés esetén a munkaügyi szervekkel való kapcsolat.
  • r) Szabadságkiadás (időbeosztás, engedélyezés, dokumentálás).
  • s) Nettó bérek kifizetésével kapcsolatos adminisztrációs feladatok (pl. „borítékolás”, átutalási megbízások).

5. A bizonylatok átvételének és megőrzésének rendje

5.1. Megbízott a bizonylatokat átveszi, s a tárgyévet követően Megbízónak visszaadja. Az elismerten visszaszolgáltatott bizonylatok esetleges későbbi hiányosságaiért Megbízott nem vállal felelősséget.

5.2. A tárgyévben a Megbízott felel az átadott bizonylatok megőrzéséért, amelyek visszaszolgáltatását követően Megbízó azokat még további 5, társaságok esetében 8 évig köteles megőrizni. A bér és jövedelemmel kapcsolatos dokumentumokat a munkavállalók nyugdíjazásáig kell megőrizni.

6. A megbízási díj és fizetésének módja

6.1. Megbízott megbízási díja havonta a vállalkozás paraméterei és az aktuális árlistánkban szereplő díjak alapján kerül meghatározásra.

6.2. Az árlistánkban szereplő árainkat és az ehhez kapcsolódó könyvelési díj változást jogosultak vagyunk minden évben legalább 2 alkalommal a KSH oldalán megjelenő infláció mértékével egyoldalúan módosítani. A módosítás nem igényel szerződés módosítást.

6.3. Amennyiben a vállalkozás paramétereiben (vállalkozás típusa, ÁFA kör változás, külföldi ügyleteket érintő változás, kriptovaluta tevékenység, építőipari tevékenység, bérszámfejtés darabszáma, kimenő és bejövő számlák darabszáma) változás történik a megbízott jogosult a könyvelési díjat és a bérszámfejtés díját az árlistánk alapján egyoldalúan módosítani. A módosíás nem igényel szerződés módosítást.

6.4. Amennyiben a megbízótt a könyvelési feladatokba nem tartozó feladatok (Külön díj ellenében elvégezhető feladatok) ellátására kérte a megbízottat. Ebben az esetben a megbízó jogosult a többlet munkát óradíj alapú elszámolásban az árlista alapján a megbízó részére kiszámlázni.

6.5. Megbízó a tárgyhavi megbízási díjat a számla kézhezvételét követően 8 napon belül átutalással vagy bankkártyával fizeti a Megbízott részére.

6.6. Az év végi zárási munkákat és beszámoló letétbe helyezést követően Megbízott zárási díj számlázásra jogosult. A zárási díj mértéke 1 havi könyvelési díjjal megegyező összeg.

6.7. Amennyiben legkésőbb a tárgyhót követő hó 15-ig Megbízó nem juttatja el Megbízott részére a könyvviteli szolgáltatás alapjául szolgáló dokumentumokat, Megbízott sürgősségi felár számlázására jogosult. A sürgősségi felár összege maximum 10000 Ft + ÁFA lehet. Ez a felár minden késedelembe esett hónap esetén számlázható.

6.8. Amennyiben a Megbízott által kiállított számlát Megbízó a számla fizetési határidejét követő 20 napig sem egyenlíti ki, Megbízott 40 eurós behajtási költségátalány megfizetésére kötelezheti a Megbízót. A behajtási költségátalány minden késedelembe esett számla esetén alkalmazható.

Árlistánk megtekinthető: https://enkonyvelom.hu/arlista/

7. A szerződés időbeli hatálya

7.1. Jelen szerződés a könyvelés megkezdésének napján lép hatályba. Hűségidő kedvezmény választás esetén 1 évre, egyéb esetben határozatlan időre szól.

7.2. Jelen szerződés automatikusan elveszíti érvényességét, amennyiben a Jelen szerződésben foglaltakat valamelyik fél két hónapig nem teljesíti. (A Megbízó a 3.2 és 4.2-es pontban feltüntetett határidőig a könyveléshez szükséges dokumentumokat nem bocsátja a megbízott rendelkezésére, és a megbízási díjat a számlán szereplő fizetési határidőig nem egyenlíti ki)

7.3. A megbízott a jelen szerződést harminc napos felmondási idővel ajánlott levélben vagy a kapcsolattartó e-mailre küldött írásbeli nyilatkozattal mondhatja fel.

7.3. A megbízó a jelen szerződést harminc napos felmondási idővel a „Vállalkozás lezárása” formon keresztül mondhatja fel: https://enkonyvelom.hu/vallakozaslezarasa/

7.4. Megbízó részéről az esetleges felmondás csak akkor érvényes, ha a felmondás időpontjáig Megbízott valamennyi esedékes díját kifizette.

7.5. Megbízott jogosult a jelen szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben Megbízó figyelmét írásban felhívta annak könyvelés szempontjából releváns jogszabályellenes gyakorlatára, de Megbízó e tevékenységével a felhívás ellenére sem hagyott fel.

7.6. A jelen szerződés által létrehozott jogviszony megszűnésekor – a pénzügyi elszámolást követően – Megbízott köteles a valamennyi nála levő pénzügyi bizonylatot Megbízónak visszaszolgáltatni.

8. Hűségidő Kezelési Szabályzat

8.1. Általános rendelkezések

  • a) A hűségidő időtartama 1 év (12 hónap), amely időszak alatt a szerződés határozott idejű.
  • b) A hűségidő lejártát követően a szerződés automatikusan határozatlan idejűvé válik, és a szolgáltatási díj változatlan marad.
  • c) A hűségidő igénylését az https://enkonyvelom.hu/kalkulator/ tudja a megbízó jelezni, így a kiszámított könyvelési díj már tartalmazza a hűségidőért cserébe kapott kedvezményt.

8.2. Hűségidő számításának módja

  • a) A megbízó az eredeti szolgáltatási díjból a hűségidő vállalása esetén kedvezményt kap, így a havi díj csökken.
  • b) A kedvezmény mértéke a hűségidő teljes időtartamára vonatkozik.

8.3. Szerződés felmondása a hűségidő alatt

  • a) Amennyiben a megbízó a hűségidő lejárta előtt felmondja a szerződést, a megbízott a hűségidőből fennmaradt idő arányában kiszámlázza a kötbért.
  • b) Amennyiben a megbízott mondja fel a szerződést, mert a megbízó nem teljesíti a szerződésben foglaltakat, úgy a megbízott a hűségidőből fennmaradt idő arányában kiszámlázza a kötbért.
  • c) A kötbér kiszámítása úgy történik, hogy a hűségidőből fennmaradó hónapok számával megszorozzuk a kapott kedvezményt.
  • d) A fennmaradó kedvezmény összege a hűségidőből hátralévő hónapok számával szorozva kerül meghatározásra, figyelembe véve a kedvezményes díj és az eredeti díj közötti különbséget.
  • e) A szerződés felmondásának bejelentését követően a megbízott kiszámítja a fennmaradó hűségidő kedvezmény mértékét, és kiállítja a megfelelő számlát az ügyfél részére.

9. Megbízott felelőssége

9.1. Megbízott tevékenysége során a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény által meghatározott felelősséggel tartozik, továbbá tájékoztatja Megbízót arról, hogy a biztosítónál rendelkezik felelősségbiztosítással.

9.2. Megbízott nem vállal felelősséget a Megbízónak felróható hibákból (pl.: késedelmes adatszolgáltatás) bekövetkezett károkért.

9.3. Megbízott nem vállal felelősséget a Megbízó által a könyvelési feladatok ellátására esetlegesen párhuzamosan kijelölt személy tevékenységéért.

9.4. Megbízott ezúton kijelenti, hogy a Megbízó által rendelkezésére bocsátott adatokat, információkat üzleti titokként kezeli.

9.5. Feldolgozásra csak olyan tétel kerülhet, amelyhez jogszabályok által előírt bizonylat tartozik.

9.6. Megbízott az általa feldolgozott bizonylatokból készített könyvelés számszaki helyességéért felelősséget vállal. Nem vállal felelősséget a bizonylatokon szereplő adatok valódiságáért. Az ezzel kapcsolatos felelősség a Megbízót terheli.

9.7. Amennyiben a Megbízó nem bocsátja a 3.1 pontnak megfelelő határidőre a Megbízott rendelkezésére a dokumentumokat, a Megbízott nem vállal felelősséget a bevallások, adatszolgáltatások határidőre történő benyújtására. Megbízott nem vállal felelősséget azokért az információkért, dokumentumokért, bizonylatokért, amelyek a fenti határidőre nem kerülnek eljuttatásra hozzá.

  1. A Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés tartalmát az ÁSZF határozza meg, amely kötelező jogi kötőerővel bír és szabályozza a Felek jogait és kötelezettségeit ideértve különösen a szerződés létrejöttének feltételeit és körülményeit, a teljesítési határidőket, szállítási és fizetési feltételeket, felelősségi és szavatossági szabályokat illetőleg az elállási jog gyakorlásának, valamint a jogérvényesítés szabályait.
  2. A Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen ÁSZF bármely időpontban történő módosítására, azzal, hogy az új ÁSZF kibocsátása a jelen ÁSZF hatálya alatt létrejött adás-vételi szerződéseket nem érinti, tartalmukat nem módosítja.
  3. Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, és magyar nyelven készült, továbbá a Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát.

IV. Az ÁSZF elfogadása

  1. A Vásárló a Webáruházban történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket és szabályokat megismerte és elfogadja.
  2. A Vásárló köteles az ÁSZF tartalmát elolvasni, megismerni, tekintettel arra, hogy az ÁSZF fentiek szerinti elfogadása még ennek hiányában sem mentesíti a Vásárlót az ÁSZF hatálya alól.

V. Regisztráció, a személyes adatok védelme, biztonság

  1. A Vásárlónak a szolgáltatást a Webáruház honlapján történő regisztrációt követően van módja megrendelni.
  2. A regisztráció során a Vásárló köteles megadni a nevét, e-mail címét, telefonszámát és a szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges további adatait (születési név, születési hely, születés dátuma, adóazonosító, édesanyja neve, TAJ szám) Ezeket az adatokat a Szolgáltató bizalmasan és az Adatvédelmi Szabályzatban, illetőleg a hatályos adatvédelmi jogszabályokban foglaltaknak megfelelően kezeli. Az Adatvédelmi Tájékoztató megtalálható és megismerhető a Webáruház honlapján.
  3. Vásárlónak az esetleges adatbeviteli hibák módosítására bármikor lehetősége van, azzal, hogy a pontatlan adatokkal leadott és visszaigazolt szolgáltatás-megrendelés következményei alól ez Vásárlót nem mentesíti.
  4. A Vásárló a regisztráció során megadott jelszavát köteles bizalmasan kezelni, és azt illetéktelen személyek elől megóvni. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a
    Szolgáltatónak felróható okból, hozzáférhetővé válik. A Vásárló a fiókján keresztül történő megrendelésekért teljes felelősséggel tartozik.

VI. Árak

  1. A termékek ára a Webáruház honlapján minden esetben feltüntetésre kerülnek. Az árak ÁFÁ-t tartalmaznak, mivel az értékesítő ÁFA-körbe tartozik.
  2. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
  3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség a rendszer hibájából eredően a Webáruház oldalán hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a szolgáltatás általában szokásos árától jelentősen eltérő, irreális ár okán, és ebben az esetben Szolgáltató nem köteles ezen az áron értékesíteni a szolgáltatást Vásárló részére. Az ilyen hibás ár feltüntetése esetén ugyanakkor, azonnal e-mailben tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a termék mellett feltüntetett ár hibás és felajánlja neki a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

VII. A Megrendelés folyamata

  1. A regisztrációt követően a Vásárló a Webáruházból kiválasztja azon szolgáltatás(oka)t, amelyeket igénybe kíván venni, oly módon, hogy azok típusát és mennyiségét kijelöli, illetőleg meghatározza, majd az ezt a Webáruház meghatározott felületén megerősíti. Az igénybe kívánt szolgáltatás(ok) kiválasztása után a Vásárló az igénybe vételi szándékát megerősíti, amelyet követően sor kerülhet a fizetésre.
  2. A szolgáltatás kifizetése oly módon történik, hogy a Webáruház honlapjáról a rendszer a Vásárlót a vásárlási szándéka megerősítését követően egy olyan online fizetési felületre navigálja (Barion), ahol lehetőség van a szolgáltatások megfizetésére, vagy a vásárlási szándék megerősítését követően sor kerülhet közvetlen online bankkártyával vagy átutalással történő fizetésre is.
  3. A szolgáltatás(ok) megrendelése a rendelés leadásával és kifizetésével hatályosul, ezt követően a Webáruház a Vásárló által megadott adatokkal elkészíti a felek között létrejött, a Webáruház által iktatott egyedi szerződést, amelyet a Webáruház aláírásra megküld a Vásárló által a regisztráció során megadott e-mail címére. Vásárló választása szerint azt vagy elektronikus-aláírásával vagy az egyedi szerződés kinyomtatott változatát aláírásával látja el és azt annak kiküldésétől számított 48 órán belül visszaküldi a Webáruház központi emailcímére, amelyet Webáruház elektronikus aláírásával lát el.
  4. Webáruház a 15. pontban megjelölt módon megküldött egyedi szerződés mellékleteként megküldi a Vásárló részére az igénybe veendő szolgáltatás kapcsán kötelezően kitöltendő, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti azonosítási adatlapot, valamint nyilatkozatot, amelyet Vásárló a 15. pontban meghatározott módon ír alá és juttatja vissza a Webáruház részére.
  5. Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük létrejött egyedi szerződés részét képezi jelen ÁSZF tartalma is, az egyedi szerződést pedig Webáruház iktatva a Vásárló profillapján tárolja, amelyet Vásárló a Webáruház saját profiljába való belépéssel emailben történőbelépéssel tud elérni.
  6. Webáruház tájékoztatja Vásárlót arról, hogy a Vásárló által igénybe vett szolgáltatáscsomag adott időszakra vonatkozó díja tartalmazza Webáruháznak a szolgáltatás adott időszakra vonatkozó nyújtásával kapcsolatos valamennyi költségét.
  7. Vásárló a Webáruház által nyújtott szolgáltatásokat legkevesebb (1) hónap időszakra rendelheti meg.
  8. Felek a szolgáltatás nyújtására vonatkozó egyedi szerződést határozatlan vagy határozott időre kötik meg egymással, Vásárló választásának megfelelően. Amennyiben Vásárló az egyedi szerződés megkötésekor határozott időre kívánja megkötni az egyedi szerződést, a határozott idő lejártát követően abban az esetben, amennyiben nem tesz ezzel ellentétes írásbeli nyilatkozatot a határozott idő lejártát követő 15 napon belül, a határozott időre megkötött egyedi szerződés határozatlan idejűvé válik.
  9. Határozatlan idejű egyedi szerződés felmondásának joga mindkét felet egyaránt megilleti, 30 napod felmondási határidővel.
  10. Felek rögzítik, hogy a Vásárló az általa igénybe vett szolgáltatások ellenértékét a felek között létrejött egyedi szerződésben megjelölt szolgáltatási időszak utolsó napján kell megfizetnie a „Barion” fizetési rendszer útján.
  11. Webáruház előzetesen jelzi, hogy a Vásárló fizetési kötelezettségét a „Barion” fizetési rendszer útján tudja teljesíteni. Ezen fizetési kötelezettség a Vásárló részére ún. ismétlődő fizetési kötelezettséget jelent, amely szerint a Vásárló a Webáruház között fennálló szerződéses jogviszony alatt jogosultságot biztosít a Webáruház képviseletében eljáró „Barion” fizetési rendszernek annak érdekében, hogy a fizetési rendszer a felek által az egyedi szerződésben meghatározott időszak – 1 naptári hónap – elteltével – külön hozzájárulás nélkül – automatikusan a Vásárló által kiválasztott szolgáltatáscsomag díjával fizetési számláját megterhelje.
  12. Vásárló jogosult a 22. pontban meghatározott fizetési kötelezettség teljesítésének Webáruház és a fizetési rendszer üzemeltetőjénél való elektronikus úton történő lemondására, ugyanakkor ezen tény bekövetkezése a Vásárló részéről egyben az egyedi szerződés felmondását is jelenti.
  13. Webáruház tájékoztatja továbbá, hogy a Vásárló által kapott bankszámla-kivonatokon a Webáruház fizetési rendszerét üzemeltető „Barion Payment Zrt.” személy fog szerepelni, mint elfogadóhely.

VIII. Kellékszavatosság

  1. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  2. Kellékszavatossági igénye keretében a Vásárló igényelheti az ellenszolgáltatás esetleges arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
  3. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló – amennyiben a szolgáltatás természete lehetővé teszi – egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
  4. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított két (2) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

IX. Elállási jog

  1. A Vásárlót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.
  2. Amennyiben a Vásárló eláll a szerződéstől, a Szolgáltató a szolgáltatás díját haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti.
  3. A Vásárló az elállási jogát gyakorolhatja a jelen ÁSZF mellékletében található elállási nyilatkozat minta kitöltésével és bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is.
  4. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz.

X. Jogérvényesítési lehetőségek

  1. A Vásárló esetleges észrevételeit és panaszait az alábbi elérhetőségeken közölheti a Szolgáltatóval:
      • E-mail: info@enkonyvelom.hu
      • Postacím: 9026 Győr, Dózsa György rakpart 51. IV/10.
      • Telefonszám: +3696 524748
  1. A Szolgáltató a panaszra legkésőbb 30 napon belül érdemben írásban válaszol, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, ezen álláspontját megindokolja.
  2. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató a Vásárlót írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárását.
  3. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a panaszkezelés során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára.

a, Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról;

b, Békéltető testület. A szolgáltatás minőségével, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a területileg illetékes békéltető testületnél.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:

      • Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
      • Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
      • Fax száma: (96) 520-218
      • E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

c, Bírósági eljárás. A Vásárló a vonatkozó jogszabályokban foglaltak szerint jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

XI. Szerzői jogi feltételek

  1. A Webáruház honlapján található szerzői alkotások szerzői jogi védelem alatt állnak (ideértve különösen grafikai ábrákat, fényképeket).
  2. A Webáruház látogatói nem jogosultak a Szolgáltató szerzői jogi alkotásainak felhasználására, így különösen a szerzői jogi alkotások másolására, átdolgozására, terjesztésére, harmadik személyek számára történő hozzáférhetővé tételére. A szabad felhasználási esetek vonatkozásában a szerzői jogi törvény rendelkezései irányadóak.

XII. Kapusegéd

  1. Általános rendelkezések: A kapusegéd a KapuSegéd Kft. által kínált digitális asszisztens, amely képes egyszerű feladatok elvégzésére, információk szolgáltatására. Az IBOOKR KFT könyvelési feladatok ellátásához igénybe veszi a szoftvert.
  2. Használat:KapuSegéd szolgáltatás egy könyvelőbarát cégkapu és ügyfélkapu kezelési szolgáltatás, amely segít a könyvelőknek a tárhelyen érkezett üzenetek és dokumentumok feldolgozásában.
  3. Korlátozások: A kapusegéd nem helyettesíti az emberi interakciót, és bizonyos specifikus kérdésekben korlátozott lehet a válaszadásban. Amennyiben a kapusegéd nem képes válaszolni a kérdésre, a Vásárlót a megfelelő emberi ügyfélszolgálati csatornára irányítja.
  4. Felelősség: A Szolgáltató nem vállal felelősséget a kapusegéd által adott válaszok pontosságáért vagy teljességéért, kivéve ha azokat egy emberi munkatárs erősíti meg.

 XIII. Záró rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott rendelkezésekre a magyar jog szabályai irányadóak.
  2. A Vásárló a jelen ÁSZF-et megismerte, azok rendelkezéseit tudomásul vette és magára nézve kötelezőnek fogadja el.
  3. Felek rögzítik, hogy a közöttük létrejött szerződéses viszony tekintetében minden – így a szerződés megkötésével kapcsolatos – jognyilatkozatot magyar nyelven közlik egymással.
  4. Webáruház tájékoztatja Vásárlót, hogy a közöttük lévő jogviszony teljes fennállása alatt mindkét érintett fél által a másik fél részére adott adatokat és információkat bizalmasan kezelik, azokról harmadik személyt csak a másik érintett fél hozzájárulásával tájékoztatják. Felek a másik féltől való hozzájárulás beszerzésének elmulasztása esetén történő tájékoztatásnyújtás bekövetkeztével fenntartják maguknak a jogot kártérítés és esetleges sérelemdíj-igény érvényesítésére.
  5. Webáruház valamennyi rendelkezésre álló műszaki eszközével és módszerével biztosítja a részére átadott adatok sérthetetlenségét, azoknak illetéktelen személyhez történő eljutását.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta itt letölthető

Arrow-up